»»Premiekorting voor DATA

Premiekorting voor DATA

Consumenten zetten vragen bij plannen van verzekeraars om de korting te accepteren in ruil voor data.

Verschillende maatschappijen hebben een autopolis ontwikkeld waarbij u een meetkastje in de auto krijgt. De consument krijgt dit kastje ingebouwd in de auto en zo worden zowel alle gedragingen van u geanalyseerd. Het kastje houdt uw rijgedrag in de gaten maar ook overal waar de auto zich bevind en hoelang de auto daar staat. Zo komt men wel veel over u te weten, bij welke winkel staat de auto bijvoorbeeld op de parkeerplaats. Daar gaat uw privacy.

De vraag is natuurlijk wat er met die data gebeurt, wie krijgen er beschikking over, wat doen die partijen met deze gegevens.

Kortom waar gaat u mee akkoord?

Inmiddels is bekend dat de grote partijen in de socialmedia bijna onbeperkt toegang tot de gegevens hebben van de gebruikers. Gaat dit ook gebeuren met autoverzekeringen?

Afijn, de vraag is hoe ver u gaat voor een lagere premie. De keuze is aan u, we willen u wel een keuze bieden op basis van informatie.

2018-11-16T10:56:01+00:00|Categorie: Vervoer en verkeer|